9.4.2019

19 Kestä nyt seuraukset


"Heather."
"Niin?"
"Meneekö sinulla vielä kauan siellä kylpyhuoneessa?" Hailey huokaa.
"Tässä talossa on muitakin kylppäreitä, kuin vain tämä meidän yhteinen", Heather tiuskaisee.
"Niin niin, mutta siellä on minun hammasharjani", Hailey toteaa.


"Odota nyt hetki", Heather sanoo.
"Kuinka pitkä se hetki on?" Hailey jatkaa kyselyä.
"Mikä ihmeen hätä sinulla nyt on?" Heather tuhahtaa jälleen hyvin negatiiviseen sävyyn.
"Tuota."


"No mitä?" Heather korottaa ääntään ja hautaa samalla kasvonsa käsiinsä.
"Onko sinulla kaikki hyvin?" Hailey alkaa jo huolestua siskonsa käytöksestä, sitä on jatkunut jo pidemmän aikaa.
"On", Heath taistelee saadakseen vastauksen ulos suustaan.
"Ei kuulosta siltä", Hay pohtii ääneen.


"Nukuin vain huonosti. Väsyttää vielä", Heather koittaa sopertaa siskolleen nopeasti jotakin.
"Olet tainnut nukkua huonommin jo pidemmän aikaa", Hailey tokaisee.
"Niin kai sitten", Heather myöntyy sisarensa väitteisiin.


"Minä tulen myöhemmin pesemään ne hampaat", Hailey luovuttaa ja on siirtymässä alakerran suuntaan.
"Odota!" Peilin eteen siirynyt Heather huudahtaa.
"Mitä nyt?" Hailey kysyy.


"Kylpyhuone on nyt vapaa", Heather tokaisee samalla kun avaa siskonsa huoneeseen johtavan oven lukosta. Samalla hän siirtyy kylpyhuoneesta ripein askelin oman huoneensa puolelle.

******


Aamuisen kohtauksen jälkeen kumpikin siskoksista on päätynyt valmistautumisten jälkeen alakertaan, jopa saman pöydän ääreen. Chris on kiirehtinyt töihin ja Joseph koittaa heräillä yläkerran puolella, alakerrassa hallitsee melko jäätävä hiljaisuus.


"Heather", Hailey rikkoo hiljaisuuden.
"Mmm", Heather mumisee ajatuksissaan.
"Etkö sinä syö mitään aamupalaa?" Hailey kysyy varovasti. Hänen ja Heatherin välit ovat viilentyneet viimeisen muutaman kuukauden aikana huomattavasti. Heatheriin on todella vaikeaa saada yhteyttä nykyään.
"Ei nyt maistu", Heather tokaisee ja vilkaisee samalla kädessään höyryävää kahvikuppia.


"Et kai sinä vain yritä laihduttaa?" Hailey jatkaa kyselyä, edelleen mahdollisimman varovaiseen äänensävyyn.
"En. Miksi sinä niin kuvittelet?" Heather kysyy jälleen hieman näreissään.
"Vaikuttaa siltä, että et syö kovinkaan usein nykyään. Olen myös kuullut sinun oksentavan muutaman kerran. Minä vain pelkään, että sinulla ei ole kaikki hyvin. Anteeksi, olen huolissani", Hailey selittää pitäen katseensa tiukasti edessään olevassa lautasessa.


"Minulla on kaikki ihan hyvin. Keskity sinä vain omiin asioihisi", Heather toteaa kylmän rauhallisesti, kääntäen samalla katseensa siskonsa puoleen painottaakseen sanojaan.
"Selvä", Hailey huokaa ja äskeinen hiljaisuus pääsee jälleen valtaamaan alkakerran neliöt.

******


"Moi!" Josh hymyilee Coran saapuessa hänen huoneeseensa.
"No hei vaan", Cora hymyilee takaisin.
"Mukavaa, kun pääsit tulemaan, vaikka sinulla onkin huomenna se koe", Josh toteaa.
"Olen kerennyt lukea siihen jo ihan tarpeeksi. Kertailen sitten viimeistään juuri ennen sitä koetta", Cora naurahtaa.


"Niimpä tietenkin", Josh hymähtää.
"Oliko sinulla ihan jotain asiaakin, vai halusitko nähdä muuten vain? Tai ainakin kuulostit siltä, että sinulla olisi jotain ehkä tärkeämpääkin", Cora pohtii.
"On minulla tällä kertaa ihan oikeaa asiaakin", Josh vakavoituu.
"Ei kai ole käynyt mitään hirveää?" Corakin vakavoituu nähdessään edessään seisovan Josephin kasvot.


"Miten sen nyt ottaa. Olen pyöritellyt tätä asiaa päässäni jo muutaman kuukauden ajan ja vähitellen tuntuu siltä, että olen tulossa hulluksi. En tiedä pystynkö pitämään tätä asiaa enää sisälläni", Josh aloittaa puheensa ja pitää katseensa visusti lattiassa.
"Sinä voit puhua ihan mistä vain, tiedäthän sen", Cora vakuuttelee.
"Niin minä ajattelinkin, olethan paras ystäväni", Josh nielaisee.
"Jatka vain", Cora kehottaa.


"Minusta tuntuu että minä olen ihastunut, enkä todellakaan tiedä miten minun tulisi toimia sen asian suhteen. En ole kertonut tästä kenellekään, en edes sille ihastukseni kohteelle. Ajattelin, että sinä olet ainoa kenelle voin puhua tästä asiasta. Niin ja ainoa, jolta kysyä neuvoa", Josh selittää hieman kiusallisena. Cora kuuntelee Joshin puheita ja laskee samalla omankin katseensa lattian suuntaan. Samalla hän yrittää peittää pettymyksensä kasvoillaan.
"Ihastunut? Tunnenko minä häntä?" Cora koittaa keksiä jotakin sanottavaa pienen hiljaisuuden jälkeen.


"Et ainakaan tietääkseni. Hän oli siellä bileissä silloin, mutta et sinä ole tainnut edes koskaan jutella hänen kanssaan", Josh vastaa.
"Oletko sinä ihan varma tunteistasi? Kuulostat epäröivältä", Cora jatkaa kyselyä.
"Kyllä minä olen melko varma, tämä ei vain ole mikään helppo aihe", Josh selittää.


"Oletko sinä tosissasi? Mikset sinä ole sanonut aikaisemmin mitään?" Cora kysyy jälleen, tällä kertaa jo hieman loukkaantuneen kuuloisena.
"No, niin kuin äsken jo sanoin, en vain ole pystynyt, tai kehdannut puhua tästä kenellekään", Josh on hieman hämillään parhaan ystävänsä suhtautumisesta asiaan.
"Sinä se et taida tajuta yhtään mitään", Cora tiuskaisee.
"Pakko myöntää, olen nyt ihan pihalla", Josh toteaa kulmat hieman kurtussa.


"Minä olen ihastunut sinuun. Olen ollut jo pitkän aikaan, aivan järkyttävän pitkään. Minä olen todella kuvitellut, että meidän välillämme on jotakin. Kaikki ne yhdessä vietetyt hetket, kaikki naurut ja tanssit. Kaiken sen toivomisen jälkeen minä olen vain sinulle paras ystävä. Kaiken tämän jälkeen sinä kerrot minulle olevasi ihastunut johonkin toiseen. Aika epäreilua", Cora tilittää ja nieleskelee kyyneleitään samaan aikaan.
"Minä en ihan oikeasti ole tiennyt, että sinulla on tunteita minua kohtaan. Anteeksi", Josh sanoo harmissaan.
"Älä jaksa selittää. Minun täytyy mennä", Cora sopertaa ja poistuu Josephin huoneesta rivakoin askelin.


Joseph jää seisomaan paikoilleen erittäin hämillään. Mitä helvettiä juuri tapahtui? Onko tämä todellista? Hitaasti Josh peruuttaa taaksepäin ja rojahtaa sängylleen makaamaan. Teini siirtyy tuijottamaan kattoa ja pohtimaan asioita.


Miten en ole tajunnut yhtään mitään? Miten en ole tajunnut, että Coralla on tunteita minua kohtaan? Parhaalla ystävälläni on romanttisia tunteita minua kohtaan ja nyt minä olen särkenyt hänen sydämensä. Samalla omakin sydän tuntuu olevan ainakin jonkinlaisissa osissa. Cora ei tule ikinä antamaan anteeksi ja tulen varmasti hulluksi näiden omien tunteideni kanssa.

******


"Onko kaikki hyvin", Kane kysyy ajatuksissaan olevalta tyttöystävältään.
"On", Hailey mumisee.
"No hyvä", Kane kyseenalaistaa Hayn vastausta.
"Ei ole", Hailey myöntyy hetken päästä.


"Mikä on?" Kane kysyy huolta äänessään.
"Heather", Hailey tokaisee.
"Mitä hänestä?" Kane nielaisee.
"Hän on nykyään todella etäinen ja omissa maailmoissaan", Hailey pohtii.
"Mitä sitten?" Kane pyörittelee silmiään, kun Hailey ei nää.


"Hän on minun siskoni. Hän ei ole ennen ollut tuollainen. Olen todella huolissani", Hailey selittää ajatuksiaan.
"Eiköhän hänellä ole kaikki ihan hyvin. Tämä on varmaankin jonkinlainen vaihe. Uskon, että vaikka hänellä olisikin jotain mielensä päällä, hän kyllä kertoo murheistaan sitten kun on valmis.
"Luuletko?" Hailey varmistaa.
"Luulen. Koita olla rasittamatta päätäsi turhilla murheilla", Kane suutelee Haileyn olkapäätä lähestyen kaulaa kohden.


Hailey naurahtaa ja kääntyy kyljeltä selälleen. Hän vilkaisee poikaystäväänsä hymyillen ja vakavoituu jälleen.
"Olet oikeassa, se vain ei ole helppoa", Hailey toteaa.
"Minä voin auttaa sinua unohtamaan siskosi, ainakin hetkeksi", Kane ehdottaa pieni virne kasvoillaan.
"Jahas", Hailey kääntää katseensa Kanen ruskeisiin silmiin ja ei pysty estämään hymyä kasvoillaan.

******


Pahoinvointi yllättää jälleen. Ihan aluksi se oli vain huonovointisuutta aamuisin, sitten siihen alkoi liittyä myös oksentaminen aamuisin. Vähitellen pahoinvointi on siirtynyt vain aamusta koko päiväiseksi. Ruoka ei maistu, mikään ei tunnu pysyvän sisällä. Vatsassa kiertää. Turvottaa ja ahdistaa. Tietyt hajut aiheuttavat jäätävää kuvotusta.


Tällä kertaa päivä on ollut ihan hyvä, mutta yllättäen pahoinvointi kaivautuu esiin. Heather joutuu jättämään läksyjen teon kesken ja nuori nainen suuntaa ripein askelin kylpyhuoneen puolelle. Hän hoipertelee vessanpönttöä kohti ja joutuu ottamaan seinästäkin tukea heikotuksen yllättäessä.


Lopulta hän rojahtaa lattialle ja tuntee kylmät laatat kämmeniensä, sekä polviensa alla. Oksennus pyrkii kurkkuun ja hyvää vauhtia pönttöön asti. Heather yökkii pöntön ääressä hyvän tovin tuskanhiki otsallaan. Toivottavasti kukaan ei ole kuuntelemassa. Kumpa tämä pahoinvointi helpottaisi. Kumpa tähän tilanteeseen ei olisi ikinä päädyttykään.


Ikuisuudelta tuntuneen ajan jälkeen Heatherista tuntuu, että hän on oksentanut sisuskalunsakin ulos. Mitään ei tunnu enää tulevan ulos, vaikka pahoinvointi vielä vaivaakin. Olo helpottaa edes hieman.


Heather rojahtaa polviltaan jalkojensa päälle ja hautaa jälleen kerran kasvonsa kämmeniensä taakse. Kyyneleet valuvat poskia pitkin ja putoilevat lattialle. Miksi hänen täytyi mennä mokaamaan? Miksi siihen typerään tikkuun ilmestyi kaksi viivaa? Miksi kaikista maailman henkilöistä hän on raskaana siskonsa poikaystävälle?

******
Hei!
Aivan liian pitkästä aikaa ollaan uuden osan parissa. Tämä alkuvuosi on kyllä kulunut aivan järkyttävän nopeaan tahtiin. Tässä on kerennyt myös tapahtua todella paljon, niin hyviä, kuin huonojakin asioita. Nyt kaikki ehkä kuitenkin alkaa helpottaa ja sain inspiraatiota jatkaa tätä tarinaakin. Toivotaan, että tämän jälkeen postaustahti säilyisi vähän tasaisempana ja osien väliin ei tulisi todella pitkiä aikoja.

Nyt sitten itse osaan. Heatheriin ja Kaneen liittyviä sotkuja ei päästä unohtamaan ainakaan vielä, nimittäin heidän välisen hairahduksen seuraksena Heather on raskaana. Miten tämä tilanne ratkeaa? Pitääkö Heather lapsen? Saako muut tietää hänen raskaudestaan? Miten mahdollisesti Kane reagoi tähän uutiseen? Tässä osassa myös Josh uskaltautui purkamaan tuntojaan jollekin, vaikka se ei mennytkään putkeen. Tuliko yllätyksenä, että Joshin ihastuksen kohde ei olekaan Cora? Pystyykö Cora vielä olemaan väleissä Josephin kanssa? Miten Joseph etenee tunteidensa kanssa tästä eteenpäin?

6 kommenttia:

  1. Oi voi. D: Mä vähän jotenkin pelkäsin, että Heather saattaa tulla raskaaksi, ja niin siinä sitten kävi. Mä olen melko varma siitä, että Kane ei ota tätä uutista ilolla vastaan. Se tietäisi jutun paljastumista Haileylle, ja muutenkin vähän epäilyttää, että tuollaista teinipoikaa tuskin kiinnostaa ryhtyä isäksi. Olen kyllä jokseenkin varma, että totuus tapahtuneesta tulee vielä Haileyn tietoon. Joko Heather kertoo hänelle itse, tai sitten Hailey tekee omat johtopäätöksensä. En oikein tiedä, jotenkin mutkikas tilanne kaikkinensa. En kyllä yhtään osaa sanoa että millaiseen ratkaisuun Heather päätyy vauvansa kanssa, mutta helppoa sen päätöksen tekemisestä ei varmasti tule.

    Joshin tunteiden kohteesta olin näemmä väärässä. Se on aika harmillista. Tämä tulee varmasti vaikuttamaan kaksikon väleihin jotenkin, mutta uskoisin, että kunhan he antavat toisilleen aikaa ja käyvät asioita läpi, niin heidän ystävyytensä voisi vielä jatkua, vaikka toisella onkin tunteita toista kohtaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Erittäin hyvää pohdintaa. On tosiaan hyvin todennäköistä että tieto Heatherin raskaudesta paljastuuko ainakin jollekin, oli se sitten vahingossa tai tarkoituksella. Voi myös olla, että eri henkilöillä on hyvin erilainen suhtautuminen asiaan. :D

      Joshin ja Coran välejä tullaan varmasti vielä käsittelemään, tai ehkä enemmänkin selvittelemään jossakin vaiheessa.

      Poista
  2. Mullakin oli tää sama pelko, että tuosta yhdestä kerrasta on seuraamuksensa ja salailusta tulee sen vuoksi taatusti entistä vaikeampaa. Hailey ei ole tyhmä ja hän pohtii siskonsa muuttumista paljonkin, joten jossain vaiheessa hän osaa laskea yhteen yksi plus yksi ja tajuaa taatusti raskauden. Ymmärtääkö hän missä vaiheessa kuka lapsen isä on? Onko hänellä jo olemassa jonkinlainen syvällä oleva pelko tai aavistus asiasta kaikessa kauheudessaan? Jos Heather pitää lapsen, en jotenkin näe häntä "leikkimässä perhettä" Kanen kanssa. Spekulointini tilanteen suhteen lentää jo todella pitkälle omassa päässä. Näkisin esim. sellaisen mahdolliseksi, että jos Kane saisi tietää raskaudesta, hän saattaisi raivostua hallitsemattomasti ja tavalla tai toisella aiheuttaa keskenmenon ja/tai jopa Heatherin kuoleman... Onneksi SÄ kirjoitat tätä tarinaa, en minä =D

    Josh ja Cora. Voi miksi ystävyys ei voi olla vain ystävyyttä, ilman taka-ajatuksia? Olen itse ollut Joshin asemassa moniakin kertoja elämäni aikana ja ymmärrän häntä täysin. Olen itse ollut vihainen lähinnä noissa tilanteissa, vihainen niille ihmisille, joiden olen kuvitellut olevan vain ystäviä, mutta jotka ovatkin elätelleen tunteita ja uskaltaneet lopulta tuoda ne julki. Joshin suhtautuminen enteilisi sitä, että hän saattaa alkaa nähdä ystävänsä toisin silmin. Ehkä. =D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Saattaa hyvin olla, että Heatherin salaisuus alkaa piankin paljastumaan useammallekin henkilölle. Erilaisia reaktioita voi hyvinkin olla luvassa. Myöskin hyvää spekulointia! :D

      Tilanne on tällä hetkellä hyvin hankala. Josh ja Cora tulevat selvittelemään välejään, vielä jossain vaiheessa.

      Poista
  3. Voi voi, nyt ei mene kellään ihan putkeen. Heather on kyllä hankalassa tilanteessa. Haileylle kertominen ei varmasti ole helppoa, mutta ehkä se olisi kuitnekin loppujen lopuksi parasta. Minäkään en osaa kuvitella, että Kane varsinaisesti ilahtuisi asiasta, mutta voipahan syyttää vain itseään. Haileynkin kannalta olisi hyvä, jos heille tulisi Kanen kanssa ero. Ja Voi Joshia ja Coraa, saapa nähdä onko kaksikolla yhteistä tulevaisuutta pariskuntana tai kaveruksina. Jatkoa odotellen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt on tosiaan hieman vaikeammat ajat itse kullakin menossa. Voi myös hyvin olla että tuleva isä ei ole kovinkaan innoissaan Heatherin kanssa tapahtuneesta vahingosta.

      Poista